Atklājam informatīvo kampaņu “Bizness un cilvēktiesības – labs labu uzlabo”

Dekoratīvs attēls - logo. Teksts: Bizness un cilvēktiesības - labs labu uzlabo. Attēlā trīs bultas, simbolizējot attīstību un virzību. Par pamatu izvēlēta dinamisks fons - no melna tas plūdeni pāriet spilgti zilā krāsā.

Papildināta ziņa.

Biznesa ilgtspēja nav iespējama bez cilvēktiesību ievērošanas. Tie ir savstarpēji nesaraujami jēdzieni. Eiropas Savienībā šobrīd tiek izstrādāta direktīva par uzņēmumu pienācīgu rūpību attiecībā uz ilgtspēju[1]. Direktīva galvenokārt attieksies uz lielajiem uzņēmumiem, taču tiesībsargs aicina ikvienu uzņēmēju pievērst uzmanību cilvēktiesību ievērošanai uzņēmuma darbībā, negaidot direktīvas ieviešanu.

“Bizness un cilvēktiesības – labs labu uzlabo” vienlaikus ir informatīvā kampaņa un būtisks atspēriena punkts plašāk izvērstām aktivitātēm, tostarp Latvijas situācijas izpētei un konferencei. Tiesībsargs turpmāko pusgadu ar īpašu vērību līdz šim neierastā gaismā runās par kādu nozīmīgu daļu Latvijas – uzņēmumiem – un viņu mijiedarbību ar cilvēkiem. Tiesībsargs redz, ka ir uzņēmumi Latvijā, kuri par savu ilgtspēju domā jau šobrīd, būtisku vērību pievēršot cilvēktiesību ievērošanai.

Novembrī plašāk aplūkosim Latvijā publiskajā telpā zināmo, bet ne līdz galam iepazīto konceptu, kurā savijas divas fundamentāli svarīgas tēmas – bizness un cilvēktiesības. Pavisam noteikti varam teikt – kā globāli, tā Latvijas mērogā šī tēma uzņem spēcīgus apgriezienus un ir uz palikšanu. Tāpēc paziņojam, ka mūsu informatīvā kampaņa “Bizness un cilvēktiesības – labs labu uzlabo” ir atklāta. Kāpēc tāds nosaukums? Jo labi darbi labus uzņēmumus padara tikai labākus!

Kas ir šī kampaņa? Kāpēc vispār par to stāstām? Kāds ir tās mērķis? Tiesībsargs Juris Jansons: “Latvijas sabiedrībai, īpaši uzņēmējiem vēlos dot skaidru vēstījumu, ka bizness bez cilvēktiesībām ir vēsture. Ilgtspējīgas un demokrātiskās vērtībās balstītas sabiedrības atslēga ir abu šo jomu sinerģija, par biznesa galveno vērtību liekot cilvēku visos ķēdes posmos, sākot ar izejmateriālu ieguvi, beidzot ar produktu pārstrādi pēc to dzīves cikla beigām. Kampaņas mērķis ir vairot šīs jomas atpazīstamību un pielietojumu dzīvē, par pamatu ņemot arī starptautiskus tiesību dokumentus. Tā ir iespēja mūsu uzņēmējiem uzzināt vairāk un kļūt vēl labākiem.”

Informatīvā kampaņa nav vienīgā plānotā aktivitāte biznesa un cilvēktiesību tēmā. Tiesībsargs tuvākā pusgada laikā īstenos arī citas aktivitātes, tostarp pētīs situāciju Latvijā un rīkos konferenci.

“Esi ar mums sociālajos medijos – seko, lasi un dalies, jo labs labu uzlabo!’’ piebilst tiesībsargs. #LabsLabuUzlabo #BiznessUnCilvēktiesības #BizHumanRights

Video par ANO Uzņēmējdarbības un cilvēktiesību pamatprincipiem


[1] Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva par uzņēmumu pienācīgu rūpību attiecībā uz ilgtspēju (Corporate Sustainability Due Diligence Directive)