Kampaņa “Man ir tiesības slimot, ārstēties un būt veselam! Mīti un realitāte”

Attēls ar tekstu. Attēlā divas emocijikonas - domīgā un gudrā sejiņa. Teksts. Man ir tiesības slimot, ārstēties un būt veselam! Pacients:Es esmu apjucis! Vai Tu varētu, lūdzu, man palīdzēt?
Es reāli vairs nezinu, kam ticēt. Paziņas stāsta, ka pacientam īsti nav tiesību, ir tikai pakļaušanās ārsta teiktajam. Tā ir?(zīmogs "mīts") Juris: Tā nu gan nav! Pacientiem ir tiesības, turklāt noteiktas likumos. Pastāstīšu vairāk!

Man ir tiesības slimot, ārstēties un būt veselam. Ko tas nozīmē un kā tas strādā reālajā dzīvē? Atslēgas vārdi – pacienta tiesības. Pacienta tiesības ir svarīga ikviena cilvēka dzīves sastāvdaļa. Tās ir aktuālas gan slimībā, gan veselībā, jo pacients ir ikviens cilvēks, kurš saņem vai vēršas pēc veselības aprūpes pakalpojuma. Nereti pacienta tiesības tiek pārprastas vai arī par tām ir nepilnīgas zināšanas, kas liedz tās pilnvērtīgi izbaudīt un īstenot. Rezultātā rodas mīti – plaši izplatīti, bet nepatiesi vai maldinoši priekšstati par kādu faktu vai situāciju. Mīti mēdz iesakņoties sabiedrības apziņā pat tad, ja tiem nav faktiska pamata. Tie var novest pie pārpratumiem starp pacientiem un mediķiem, vienlaikus sekmēt negatīvu ietekmi uz cilvēku izpratni un rīcību veselības aprūpes jomā. Reizēm cilvēki baidās slimot un arī ārstēties, jo ir apjukuši, nezinot, kas ir mīti un kas ir patiesība. Bet Tev ir tiesības būt veselam, tāpēc labi zināt, kā slimot un ārstēties gudri, īstenojot savas kā pacienta tiesības.

Tuvāko nedēļu laikā tiesībsargs lauzīs populārākos mītus pacientu tiesību jomā, atklājot realitāti, iespējamos un labākus rīcības variantus savu tiesību īstenošanā. Ne velti kampaņas vizuālajos materiālos būs attēlota cilvēku sarakste jeb čatiņš, jo daudzi mīti tā arī rodas un klīst no viena cilvēka pie otra. Spītējot savām bailēm, kuras mēdz piezagties situācijās, kad veselība sašķobījusies, vislabāk ir meklēt risinājumus. Tāpēc jo īpaši būtiski zināt, ko Tu drīksti vaicāt un kādas atbildes Tev ir tiesības saņemt. Vienlaikus, atgādinām, ka sarunai starp pacientu un ārstu ir jābūt cieņpilnai. Seko mums un dalies ar šo svarīgo informāciju, lai kopā lauztu mītus un veicinātu sabiedrības izpratni, un aizsargātu ikvienu pacientu Latvijā!

Kampaņas noslēgumā apkoposim visus Facebook kontā liktos kampaņas materiālus un ievietosim tos šeit – mājaslapā.